Wydawnictwo Znak - Dobrze nam się wydaje

09.05.2016

Projektanci zainspirowali się bestsellerem

Co łączy bestseller „Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie" z polską marką odzieżową Just Your Story"? Okazuje się, że modę i literaturę można naturalnie ze sobą połączyć, a właściwie inspirując się książką, stworzyć zupełnie nową jakość.

Tak zrobiły Ewa Krajewska i Agata Linek. Pełne pasji i energii, zachwycone książką Jessiki Knoll, od zera zbudowały markę modową. Rezultatem są nie tylko niezwykłe ubrania, ale również COŚ więcej.

Motywacją nie są pieniądze

Oryginalne ciuchy to nie jedyna niezwykła cecha tego projektu. W jego realizację zaangażowało się kilka utalentowanych i znanych ze świata mody osób. Wspomniane Ewę Krajewską i Agatę Linek wsparli Przemek Sobócki (designer i ilustrator), Kisshomaru Shimamura (fotograf), Peng Yu (modelka), Polka Dźwigała (makijażystka) oraz Aleksandra Janiec (producentka sesji zdjęciowych). 

Ten niezwykły projekt zrodził się z radości tworzenia czegoś nowego i pozwolił dać upust kreatywności. Cały zespół był od początku napędzany pasją, a nie pieniędzmi. Takie rzeczy nie dzieją się często - mówi Małgorzata Ochab, z Wydawnictwa Znak Literanova.

Światowy bestseller, który inspiruje

Książka Jessiki Knoll to debiut, którego sukces przyprawia o zawrót głowy. W Stanach Zjednoczonych sprzedano już ponad 450 tys. egzemplarzy! Niedługo powieść ukaże się w 30 krajach, a ekranizacją zajmuje się Reese Witherspoon. W Polsce „Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie", jak nietrudno było przewidzieć, także świetnie się sprzedaje. Nic dziwnego - historia głównej bohaterki Ani FaNelli przyciąga jak magnes. Dziewczyna wiedzie życie, o jakim marzą przedstawicielki płci pięknej z całego świata. Prestiżowa i sprawiająca mnóstwo satysfakcji praca, mieszkanie w luksusowej dzielnicy i drogi pierścionek zaręczynowy od najlepszego faceta pod słońcem. Istnieje jednak ciemniejsza strona życia Ani - gdy była nastolatką, została zgwałcona. Powieść zyskała jeszcze większy rozgłos, gdy okazało się, że jej autorka Jessica Knoll ma za sobą podobne przeżycia.

Pomysł, w którym można się zakochać

Mimo traumy z przeszłości Ani nie pozwala sobie zostać szarą myszką. Jest piękna, mądra i pewna siebie. To właśnie jej postać, jak i cała otoczka opisana w „Najszczęśliwszej dziewczynie na świecie" stały się inspiracją do stworzenia marki odzieżowej. Skąd taki pomysł?
- Podobny projekt zrealizowano w Stanach Zjednoczonych. To był idealny moment, bo „Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie" jest niezwykle inspirująca, ciekawa, przyciągająca, ale i intrygująca - podkreśla Małgorzata Ochab. - Nie można było tego nie zrealizować. Tym bardziej, że trafiłam na dobry czas, ludzi i energię.
Małgorzata Ochab przedstawiła swój pomysł Ewie Krajewskiej, która od 18 lat zajmuje się modą.

- Do inicjatyw twórczych nie trzeba mnie namawiać. Gdy usłyszałam hasło, że można by stworzyć kolekcję inspirowaną literaturą, zakochałam się w tym pomyśle! - opowiada. Ewa zainteresowała się książką, a czarna róża na okładce zadziałała jak magnes. Była pewna, że to doskonały pomysł. To wystarczyło, by intensywnie działać dalej. - Pełna zachwytu dla połączenia literatury i świata mody pomyślałam: dlaczego tylko linia? Stwórzmy markę, która będzie czymś więcej niż tylko chwilowym chwytem reklamowym. Niech ta myśl żyje dłużej, niech zaraża innych pasją do czytania i do kreacji samej w sobie! - dodaje Ewa Krajewska.

Szansa na poznanie pewnej historii. Także własnej

Ewa zaraziła koncepcją Agatę Linek, która uwielbia tworzyć ciekawe projekty od zera, i tak powstała marka Just Your Story. - Miałyśmy w sobie tyle zapału, że czas od pomysłu do realizacji wyniósł... 2 tygodnie - śmieje się Agata Linek - To właśnie ogromna pasja moja, Ewy i pozostałych osób zaangażowanych w projekt sprawiła, że Just Your Story to coś więcej niż marka odzieżowa. To opowieść o kobietach, powstająca na deskach kreślarskich, drukowana nićmi i zdobiona ręczną pracą.
Ewa Krajewska dodaje, że Just Your Story zachęca do przeżycia czegoś więcej niż tylko zakupów. - To szansa poznania pewnej historii. Może nawet każdy znajdzie tu coś dla siebie, jakąś swoją historię. Just your story - przekonuje.

Marka Just Your Story została stworzona dla wszystkich, którzy cenią oryginalność i wysoką jakość. Ubrania w stylu casual, T-shirty wykonane w 100% z bawełny, mają miejski charakter, są wygodne i mają charakterystyczny nadruk - ilustracją specjalnie zaprojektowaną przez uznanego na świecie ilustratora Przemka Sobóckiego, który od kilkunastu lat mieszka w Japonii i wykłada design na Uniwersytecie Tokijskim.

Just Your Story to projekt innowacyjny, nie tylko na polskie realia. Czy przyjmie się w naszym kraju? - Może to performance, może to tylko eksperyment, ale uwielbiam integrować różne dziedziny z zakresu kultury i sztuki. Mam nadzieję, że Just Your Story będzie nam towarzyszyć przez wiele sezonów oraz inspirować do wychodzenia poza pewne granice stref komfortu, otwierając nowe możliwości - podsumowuje Ewa Krajewska.

 

Jej doskonałe życie jest doskonałym kłamstwem

W szkole średniej Ani FaNelli zetknęła się z okrucieństwem, do jakiego są zdolne tylko nastolatki. W dorosłym życiu robi wszystko, by wymyślić siebie na nowo. Z impetem realizuje skrupulatnie przemyślany plan: prestiżowa praca, designerskie ubrania i przystojny narzeczony z arystokratycznym nazwiskiem.
Ani jest już bardzo blisko celu. Wtedy pojawia się propozycja udziału w filmie dokumentalnym o tym, co wydarzyło się w szkole 14 lat temu.
Jest jednak coś, o czym wie tylko Ani. Niebezpieczny sekret, który może wiele zmienić.
Czy najszczęśliwsza dziewczyna na świecie odkryje przed światem mroczną tajemnicę?