Wydawnictwo Znak - Dobrze nam się wydaje

Coś za coś. Wszechobecny konflikt pomiędzy jakością a dostępnością. Dowiedz się, co sprawia, że jedne produkty odnoszą sukces, a inne nie

Świadomość kupowania, sztuka sprzedawania

Zastanawialiście się kiedyś, jak często dokonujcie wyborów, w których przedkładacie dostępność nad jakość lub odwrotnie? Czy kiedykolwiek udało Wam się dokonać zakupu, w którym otrzymaliście jedno i drugie? Odpowiedź nasuwa się sama - nie. Dlaczego? Na te i wiele innych pytań próbuje odpowiedzieć Kevin Maney w swojej książce Coś za coś. Wszechobecny konflikt między jakością a dostępnością. Dowiedz się, co sprawia, że jedne produkty odnoszą sukces, a inne nie.


Przedmiotem badań autora są skomplikowane relacje między tym, co na rynku dostępne, a tym co potencjalny kupca chce/musi/sądzi, że musi mieć. Od wielu lat spotykamy się z dwoma rodzajami oddziaływania na odbiorców - sprzedawcy chcą wedrzeć się na rynek w dwójnasób: albo oferując szeroko dostępne produkty, będące na wyciągnięcie ręki dla każdego - czy to bardzo zamożnego, czy też mniej, jednak posiadające gorszą jakość, albo proponując kupcowi produkt najwyższej jakości, wart niebagatelnej sumy, jednak w pełni go satysfakcjonujący, bo w jakiś sposób podwyższający lub podkreślający jego status społeczny. Nie wierzycie? Weźcie pod lupę sieciówki - są wszędzie, każdy może się w nich ubierać, jednak stanie się wówczas częścią masowej papki wyglądającej i zachowującej się tak samo. Spójrzcie teraz na firmowe sklepy projektantów - niewielu stać na kupienie ubrania z metką D&G, jednak ci, którzy mieli wystarczające zasoby pieniężne automatycznie są inaczej postrzegani przez środowisko.


Podobnie rzecz ma się praktycznie z każdym produktem dostępnym na rynku. I właśnie ten temat staje się przedmiotem książki Coś za coś. Maney podzielił swoją publikację na kilka rozdziałów, między innymi Katastrofy, Superdostępność, Superjakość, Innowacja. Bierze w nich pod lupę tajemnicę sukcesu niektórych produktów oraz szuka przyczyn upadków wielu z nich. Maney proponuje czytelnikowi dokładniejsze przyjrzenie się walki o klienta, której co rusz jesteśmy poddawani, a z której niejednokrotnie nie zdajemy sobie sprawy. Autor stara się odnaleźć odpowiedź na pytanie o to, co dziś staje się największą potrzebą konsumenta i w jaki sposób ją zaspokoić, jednocześnie nakręcając swój biznes.


To książka, po którą powinni sięgnąć nie tylko klienci, dla których ważna jest świadomość tego, w czym biorą udział, lecz także wszystkie osoby prowadzące własny biznes lub właśnie planujący jego rozkręcenie. Maney pokaże wam jakich błędów uniknąć, jakimi zasadami się kierować i jak wypracować sobie znaną i uznaną markę. Podaje wiele przykładów znanych z mediów, powołuje się na osoby znane, którym albo się udało, albo nie. Polecam. Warto wiedzieć.


Recenzent: Anna Szczurek

Dlaczego niektóre produkty odnoszą sukces, a inne nie?

Znalezienie odpowiedzi na to pytanie uświadomi nam, czemu Hollywood zaczęło nas zasypywać filmami 3-D, gdzie tkwi przyczyna wielkiej porażki firmy Motorola i jaki błąd popełnił Ozzy Osbourne. Poszukiwania odpowiedzi rozpoczyna w miejscu zaskakującym - na planie filmu Avatar.

Co jest ważniejsze, aby odnieść sukces: dostępność czy jakość produktu?
Kevin Maney przygląda się wzlotom i upadkom firm takich jak Apple, Kodak, IBM czy Electronic Arts. Dzięki niemu możemy krok po kroku prześledzić decyzje, które doprowadziły do największych sukcesów i klęsk rekinów biznesu.

Coś za coś - błyskotliwe spojrzenie na potrzeby konsumentów początku XXI wieku.


Zapraszamy na www.punktyprzelomowe.pl  Znajdziesz nas również na Facebooku  

Polecamy kubek motywacyjny idealny dla każdego człowieka biznesu! Zobacz jak otrzymać go za 1 zł