Wydawnictwo Znak - Dobrze nam się wydaje

Korporacja z ludzką twarzą? Miesięcznik ZNAK, numer 660 (maj 2010)

Korporacja z ludzką twarzą? Miesięcznik ZNAK, numer 660 (maj 2010)

Zaprenumeruj „Znak”   „Czy w biznesie jest jeszcze miejsce na przyzwoitość i umiarkowanie, czy jest to zwykłe, beznamiętne mnożenie kapitału? Pytamy o to między innymi etyków i biznesmenów, w tym szefa potężnej amerykańskiej korporacji, której kryzys nie dotknął zbyt mocno i która w realiach USA od lat stanowi wzorzec relacji między pracodawcą i pracownikami. Zestawiamy głosy różnych stron sporu, przyglądamy się - być może wciąż jeszcze marginalnym - zjawiskom typu Slow Business, próbując postawić wyważoną diagnozę. Mamy nadzieję, że numer ten rozpocznie dyskusję nad miejscem człowieka w nabierającej rozpędu polskiej rzeczywistości gospodarczej” - pisze na wstępie Michał Bardel, po czym dyskusję otwiera, stawiając pytania fundamentalne, na które w ankiecie pod hasłem „Zysk za wszelką cenę?” odpowiadają respondenci z bardzo różnych światów.
O zagrożeniach - dla klienta i pracownika - jakie z punktu widzenia etyki biznesu niesie współczesna przedsiębiorczość, pisze etyk Mariusz Opaliński. A o tym, że sukces w przedsiębiorstwie nie musi oznaczać rezygnacji z siebie i że zysk - owszem, ale NIE za wszelką cenę, opowiadają Andrzej Stasiuk i Monika Sznajderman w rozmowie z Marcinem Żyłą.
Poza tym w maju inne ważne rozmowy: z Walerym Pisarkiem o słowach i z Ritą Gombrowicz o transcendencji i cierpieniu w życiu i myślach jej męża.
Trudny temat skandali w Kościele poruszają Arkadiusz Stempin i Janusz Poniewierski.
Nad konsekwencjami politycznymi smoleńskiej katastrofy z 10 kwietnia zastanawia się Aleksander Hall.
Na koniec reportaż Andrzeja Ficowskiego ze świata ciszy.
 

Oprawa miękka

Format: 179 x 252 mm

Liczba stron: 135

Data pierwszego wydania: 2010-05-01

ISBN: 0044-488X

Opracowanie graficzne: Olgierd Chmielewski

Recenzje

Dodaj własną recenzję
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.